Home / Bałkany / BiH / Odnowiona wersja bh. filmu „Czy pamiętasz Dolly Bell?” zaprezentowana na MFF w Wenecji
httpwww.klix.bavijestikulturarestaurirana-verzija-filma-sjecas-li-se-dolly-bell-prikazana-u-veneciji130905104#3

Odnowiona wersja bh. filmu „Czy pamiętasz Dolly Bell?” zaprezentowana na MFF w Wenecji

Podczas tegorocznego 70. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji w ramach sekcji klasyków zaprezentowano premierowo odnowioną cyfrowo wersję bh. filmu „Czy pamiętasz Dolly Bell?” („Sjećaš li se Dolly Bell“). Wyreżyserował go Emir Kusturica, a autorem scenariusza jest Abdulah Sidran. W nowej cyfrowej wersji odrestaurowany został zarówno obraz jak i dźwięk, tak aby odpowiadał światowym standardom dystrybucji kinowej w formacie DCP (zbiór plików cyfrowych używany do przechowywania i przekazywania strumieni audio i wideo oraz innych danych na potrzeby kina cyfrowego).

Przed uroczystą projekcją, która odbyła się w wypełnionej sali kina Volpi, głos zabrał przedstawiciel Centrum filmowego w Sarajewie, Adis Bakrac. Powiedział, że film „Czy pamiętasz Dolly Bell?” to jeden z najważniejszych klasyków bh. kinematografii. Swoją premierę miał właśnie w Wenecji w 1981 r., więc w pewnym sensie powraca do domu. Podkreślił także swoją radość z szansy zaprezentowania efektów pracy Centrum Filmowego w ramach jednego z najważniejszych filmowych festiwali na świecie.

Koordynator programu sekcji klasyków festiwalu w Wenecji, Stefano Francia di Celle stwierdził, że prace nad odnowieniem filmu „Czy pamiętasz Dolly Bell?” zakończyły się sukcesem i zaznaczył, jak bardzo ceniona są działania Centrum Filmowego w Sarajewie i Adisa Bakraca mające na celu zachowanie i ochronę bh. filmów. Stefano Francia di Celle wyraził także nadzieję, że współpraca między centrum i Międzynarodowym Festiwalem Filmowym w Wenecji będzie kontynuowana w przyszłości.

Źródło: klix.ba

About Monika Muchowiecka

Absolwentka gdańskiej slawistyki. Aktualnie pracuje w Europejskim Centrum Solidarności. Interesuje się współczesną literaturą południowo- i wschodniosłowiańską.
KOMENTARZE